Važnost dizajna vizualnog identiteta
Važnost dizajna vizualnog identiteta


Vizualni identitet su sve slikovne i grafičke poruke koje predstavljaju brend i razlikuju ga od svih ostalih. Opisuje sve što korisnici mogu fizički vidjeti, od logotipa, preko vizuala na vozilima do unutarnjeg uređenja prostora.

Vizualni identitet je način na koji oblikujete dojam svojih usluga i proizvoda kroz vidljive elemente brenda. Kada je u pitanju brendiranje, potencijalni kupci povezuju ono što vide s onim što će dobiti na iskonskoj, emocionalnoj razini, jer slike su izuzetno moćan oblik komunikacije, upravo zato što ne komuniciraju riječima i time su daleko uvjerljivije.
U idealnom slučaju, identitet vašeg brenda vodi vizualne elemente i izražava bit tvrtke, govori koja je vaša misija, koje su vaše temeljne vrijednosti, kako vaš brend pomaže ljudima, tko su vaši kupci, koji je vaš komunikacijski stil.

Vizualni identitet je u biti vizualni jezik brenda. Poput riječi, pojedinačni sastavni elementi (logo, slova, boje, grafike…) spajaju se kako bi formirali prepoznatljiv vizualni identitet.

Svrha vizualnog identiteta je:

• stvoriti emotivan dojam na gledatelje
• informirati gledatelje o prirodi robne marke i ponuđenim uslugama/proizvodima
• spojiti mnoge različite aspekte poslovanja kroz dosljedne vizualizacije
• učiniti vas prepoznatljivim na tržištu i razlikovati od ostalih

Elementi vizualnog identiteta:

Grafički elementi (crteži, grafike, fotografije, video)
Logotipi, ikone, ilustracije, animacije ili prepoznatljivi oblici (sjetimo se boce Coca-Cole), grafike, u kontekstu vizualnog identiteta, su nacrtane ili dizajnirane slike. Slike - fotografski i video sadržaji, slike brenda u reklamama elementi su koji povezuju brend s ciljnom publikom. Važno je stvoriti smjernice o tome koje slike ili videozapise treba koristiti, ovisno o tome s kim se vaši vizualni elementi trebaju obratiti.

Vrsta pisma
Vrsta pisma/slova (tipografija) je oblik ili stil slova koji koristite u svom brendu. Postoji mnogo različitih vrsta fontova, a svaki može imati drugačiji učinak na gledatelja, uključujući različite stupnjeve čitljivosti. To uključuje fontove koje koristite u svojoj korporativnoj korespondenciji – svaki detalj podržava vaš korporativni identitet i pomaže u oblikovanju cjelokupnog dojma.

Boje
Boja se koristi za identifikaciju brenda kroz shemu, a preporuča se ne koristiti više od tri boje. To znači da robne marke ne koriste samo crvenu ili zelenu, već vrlo specifične nijanse boja – koraljne i tirkizne, na primjer. Kada se koristi ispravno, boja može generirati neke od najsnažnijih emocionalnih reakcija kod gledatelja.
Paleta boja počinje s logotipom, ali te boje treba koristiti za sve materijale marke

Aplikacije
Oblikovanje proizvoda koji su sastavni dio vizualnog identitetu marke. To može uključivati izgled i dizajn trgovine ili ureda, uniforme koje zaposlenici nose, ambalažu. Sve to šalje poruku potrošačima i usmjerava i ukazuje na određenu robnu marku.

Primjeri
Prisjetimo se nekih primjera iz najrazličitijih područja dobrog vizualnog identiteta i kako lagano možemo odrediti o kojem brendu se radi npr. Coca Cola
https://www.coca-cola.hr/
MC donalds
https://mcdonalds.hr/
VolksWagen
https://www.volkswagen.hr/
Barilla tjestenina
https://www.barilla.com
Lijek-Aspirin
Aspirin® protiv bolova, gripe i prehlade

Dizajn logotipa i brendiranja u središtu je stvaranja vizualnog identiteta. Logo je najvažniji element brenda a određuje ga izbor grafike, boja i tipografije vizualnog identiteta. Ova kategorija također uključuje i aplikacije logotipa na identifikacijske materijale kao što su posjetnice, memorandumi i grafike na društvenim mrežama, vozila, kape, majice itd.

Da biste izgradili izvanredan vizualni identitet koji komunicira s ljudima, morate znati kako vizuali govore. Ovdje grafički dizajn postaje važan - poznat je i kao vizualna komunikacija. Grafički dizajn vizualno prenosi ideje koje govore uvjerljivu priču o vašem brendu. Vizuali imaju moć privući pozornost, ali priče imaju moć angažirati ljude!
Vizualni identitet moćan je alat za pričanje priče brenda i povezivanje s kupcima, zato je on vrlo bitan. Najbolji način da dobijete odličan vizualni identitet je angažirati profesionalnog i educiranog dizajnera koje prati brendove u svijetu.

Što je još važno?
Isto tako bitno je prepustiti dizajneru oblikovanje, jer on ima širu sliku koja obuhvaća i eventualnu buduću nadogranju i proširivanje vizualnog identiteta.
Vizualni idetitet mora biti logičan, funkcionalan i koristan, a onda i oku ugodan!
Stoga je pogrešno površno i banalno okarakterizirati neki vizualni identet ili logotip sa sviđa mi se/ne sviđa mi se. Nešto može biti lijepo a totalno nefunkcionalno odnosno beskorisno. Zato je za izradu logotipa, a onda kompletnog vizualnog identiteta potrebna detaljna analiza svih aspekata poslovanja, upoznavanje konkurentskih brendova i dobra komunikacija i input od strane naručitelja.